Każda firma niezależnie od prowadzonej  działalności gospodarczej powinna traktować swoją stronę internetową i biznes poważnie. Jeśli chcemy, aby Google równie poważnie traktowało naszą stronę i umieszczało ją wysoko w rankingach wyszukiwania. Należy przede wszystki przestrzegać zasad określonych przez google, dotyczących budowy strony. Natomiast nie zawsze zastanawiamy się czy strona “na to zasługuje”, mianowicie czy nasz serwis spełnia wszystkie wysokie wymagania robota Google skanującego nasze strony i kwalifikującego nas na określoną pozycję w wyszukiwarce. Co by było gdyby robot umieszczał każdą stronę internetową w pierwszej dziesiątce wedle naszego życzenia? Odpowiedź jest prosta – bardzo szybko zabrakłoby nam miejsca w pierwszej dziesiątce na każde słowo kluczowe jakie tylko możemy sobie wyobrazić. A więc co należy zrobić żeby strona nasza znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania ? Osoby przeszukujące Internet  za pomocą wyszukiwarek nie są przypadkowymi odwiedzającymi. Kiedy ktoś wprowadza ciąg słów jako zapytanie do okienka wyszukiwarki, oznacza to, że aktywnie poszukuje produktu lub usługi. Dlatego ruch generowany przez wyszukiwarki internetowe jest już "sformatowany" - Internauci mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami.

Wyszukiwarka internetowa do indeksowania witryn wykorzystuje specjalne programy-roboty, inaczej zwane pajączkami. Pajączki znajdują i przeszukują strony WWW, budując listę słów i wyrażeń znalezionych na każdej z nich. Następnie przechowują spis (lub bazę) słów i wyrażeń znalezionych na każdej stronie WWW, którą były w stanie przeszukać. Moduł wyszukiwarki, który umieszcza strony WWW w bazie danych, nazywa się modułem indeksującym. Użytkownicy wyszukiwarek mogą następnie przeszukiwać utworzone spisy pod kątem danych słów i wyrażeń kluczowych. Wyszukiwarki starają się dopasować wprowadzone przez użytkownika jako zapytanie informacje do stron, które mogą je zawierać.
 

Jak stworzyć dobrą stronę internetową którą Google będzie w stanie dobrze przeczytać i zrozumieć zgodnie z naszym celem jaki jest umieszczenie nas wysoko w wynikach wyszukiwania na słowo kluczowe które jest najczęściej wyszukiwane przez odbiorców naszej strony ?

Otóż powinniśmy znaleźć odpowiedniego wykonawcę serwisu lub firmę zajmującą się budową stron internetowych dysponującą wiedzą na temat tego jak stworzyć stronę www przygotowaną pod pozycjonowanie.

Osoba, lub taka firma powinna dysponować aktualną wiedzą na temat projektowania serwisów internetowych a najlepiej jeszcze najnowszych trendów w technice budowy stron internetowych szczególnie jeśli chodzi o takie aplikacje jak sklepy internetowe lub inne sprowadzające do nas użytkownika który wydaje pieniądze w naszym serwisie bezpośrednio za usługi lub poprzez płatności online.

Jeżeli traktujemy nasz biznes poważnie i chcemy rozwijać się w sieci – a jest to medium przejmujący na siebie coraz większą część handlu i emisji reklam, powinniśmy bardzo uważnie wybrać wykonawcę dla naszego serwisu bo na dłuższą metę gdy już Google zaindeksuje zawartość naszej strony szczególnie w przypadkach większych sklepów jeśli będzie potrzeba przeróbki np. z powodu nieprawidłowej architektury budowy linków strony i zdecydujemy się na to później, wszystkie podrzędne linki naszego serwisu które zostały zaindeksowane w Google zostaną stamtąd wycofane – przez co możemy stracić na początkowym etapie nawet naszą niewysoką pozycję w wyszukiwarce, poza tym w sumie będzie nas to więcej kosztować.

Strona powinna posiadać łatwy mechanizm nawigacji. Jest to bardzo istotne również dla wyszukiwarek, bo wiadomo, że pajączki indeksując strony wędrują po linkach! Witryna powinna się szybko ładować! Jeśli tak nie będzie, to Twoi użytkownicy w końcu stracą cierpliwość i zamkną okno z Twoją www. Każda strona powinna być dostępna conajwyżej w dwóch kliknięciach od strony głównej. Roboty skaczą z linka na link, więc muszą każdą stronę z łatwością znaleźć. Mapa witryny jest stroną na której zawarte są linki do wszystkich ważnych stron naszej witryny. Trzeba pamiętać o używaniu odpowiedniego tekstu pod tymi linkami. Roboty uwielbiają mapy, więc należy włożyć w to trochę pracy. Przy dużych witrynach jest to również pomocne dla odwiedzających.